A szülők közel fele egyáltalán nem szokott zsebpénzt adni gyermekének

A szülők közel fele egyáltalán nem szokott zsebpénzt adni gyermekének, egyharmaduk naponta 1000 forint alatti összeget biztosít ennivalóra iskolába induláskor – derül ki a Pek-Snack legfrissebb, 1308 főt megkérdező online kutatásából. 

A jelenleg tapasztalható inflációs környezet miatt a szülők döntő többsége (73 százalék) mindenképp racionalizálja a költéseit, emiatt gyakrabban készíti el saját maga a gyermek útravalóját. Amennyiben viszont bevásárol, már messze a pékáru a legnépszerűbb körükben. 

Tízből kilenc szülő szokott otthon tízórait csomagolni gyermekének. Péksüteményt a válaszadók közel kétharmada szokott adni a csemetének, ezt követi a gyümölcs és a zöldség (54,7%), a müzli és a zabszelet (34,8%), majd a házi sütemény (20,7%). Tejterméket minden kilencedik szülő készít be gyermekének iskolába induláskor – mutat rá a Pek-Snack, Magyarország és a közép-európai régió meghatározó látványpékség-hálózata által végzett online felmérése.

A megkérdezettek közül 42 százalék nem szokott költőpénzt adni gyermekének, 33,3 százalékuk pedig napi 1000 forint alatti összeget szán iskolai harapnivalóra. 1000-2000 forint közötti összeggel a válaszadók mintegy 21 százaléka engedi el a nebulókat iskolába, míg napi 2000 forintnál többet a nyilatkozók csak elenyésző része, 3,6 százalék ad.   

A jelenleg tapasztalható áremelkedések sok szülőt arra késztetnek, hogy gyakrabban készítsenek otthon ennivalót. 73 százalék ugyanis azt nyilatkozta, az infláció miatt mindenképp racionalizálja a költéseit, és saját maga is süt-főz gyermekének. Közel 25 százalék azonban egyáltalán nem mond le az iskolába indulók esetében a boltban vásárolt harapnivalókról, mivel egyszerűbb és praktikusabb így megoldani a helyzetet. Mások pedig egyszerű időspórolás miatt döntenek a kész termékek megvétele mellett. Azok aránya, akik biztosan lemondanak a vásárlásról, mert spórolni szeretnének, 2,7 százalék. A péksütemények érezhetően kézenfekvő megoldást jelentenek, mert ha vásárlásról van szó, akkor a szülők mintegy háromnegyede e mellett dönt. Nagy népszerűségnek örvendenek még a gyümölcsök és zöldségek, illetve az előre elkészített szendvicsek.