Mikor kell a vezérléscserével foglalkozni? (x)
A vezérlés jelenti minden jármű egyik, ha nem a legfontosabb részét. Bizonyos időközönként a cseréjével is foglalkozni kell. Ez azonban nem egy egyszerű folyamat, ajánlott mindenképpen szakemberre bízni. Nem egy olyan műveletről beszélünk, amit évente el kell végezni, de nem szabad félvállról venni. (x)
Hogyan történik a vezérléscsere?
Nem éppen olyan, mint a gumicsere, amit akár otthon vagy a Gumiflex szervizeiben is el tudunk végezni. Az autóápolás szerves része az, hogy minden egyes fontos berendezést rendszeresen ellenőrzünk. A vezérléssel kapcsolatban általában az a leggyakoribb kérdés, hogy mégis mikor jön el a csere ideje? Mire kell figyelni a mindennapokban?
Ha valami furcsaságot tapasztalunk a mindennapokban, nem a szokványos módon indul el a motor, vagy működik menet közben, érdemes az ellenőrzést a vezérléssel kezdeni. Az alkatrészek cseréjének ideje minden autó esetében más és más. Általában a futásteljesítmény alapján határozzák meg a csereperiódust. Van olyan eset is, amikor nem találunk erre vonatkozó adatot. A vezérlés a legtöbb motorban keresztbordás szíjjal történik, a szervizkönyvben találhatunk róla részletes információkat.
Van, ahol azt írják elő, hogy 120.000 kilométer után kell cserélni, de egyes modelleknél a 10 év az általános. Olyan futásteljesítményt írnak elő, ami egész számú többszöröse az olajcsere periódusnak. Ebből is látszik, hogy nem kell olyan sűrűn foglalkozni a vezérléscserével. Sok esetben ez meghaladhatja a 100 ezres költséget is, így érdemes előre felkészülni rá. Sajnos néhány tulajdonos épp a nagy kiadások miatt próbálja halogatni a cserét, de ez súlyos biztonsági kockázattal járhat. Ha elérjük az előírt kilométert vagy időt, mindenképpen forduljunk szakemberhez. Ha nem végezzük el időben a vezérléscserét, az komoly károkhoz, balesethez és az alapköltségek többszöröséhez vezethet.
Milyen következményekkel jár a késői csere?
A művelet több alkatrészt is érinteni fog. A vezérműszíj fő feladata, hogy a főtengely és a vezérműtengely összhangban legyen. Ha ez elcsúszik, akkor a dugattyúk és a szelepek összeverődhetnek, ami rövid időn belül komoly károkat fog okozni. Több százezer forintot, de akár milliós költséget is jelenthet a javítás.
A vezérléscsere érinti a vízpumpát is, amely nélkül a hűtőfolyadék szivárogna. Mivel a folyamat során több alkatrésszel is foglalkozni kell, így erősen ajánlott a műveletet tapasztalt szakemberre bízni.
Felkészülés a téli szezonra
A téli hónapok, a reggeli fagy, a havas útviszonyok mind szélsőséges körülményeket teremt az autók számára. Ilyenkor a szokásosnál is nagyobb terheléssel kell megbirkózni, így csak tökéletes állapotban lévő autóval ajánlott elindítani a szezont. Még bőven van idő felkészülni, de nem érdemes megvárni a fagy beköszöntét. Ősz elején kapkodás nélkül szerezhetjük be az új téli gumiabroncs szettet és elvihetjük szakemberhez ellenőrizni az autó állapotát.
Szponzorált cikk (x)