Hogyan alakultak a SEO trendek, mire figyeljünk a keresőoptimalizálás terén? (x)

Napjainkra egyértelműen fókuszba került a felhasználói élmény, hiszen a cél, hogy minőségi, a userek számára minél értékesebb tartalmak kerüljenek ki. Egy másik trend is kibontakozott ebben az évben, mégpedig az, hogy az AI segíthet gondolkodni, tervezni. (x)

Hogyan alakultak a SEO trendek, mire figyeljünk a keresőoptimalizálás terén

Ebben a cikkben a 7Blog jóvoltából a SEO trendek kapnak főszerepet. Tarts velünk, és szerezz naprakész tudást!

Ezek történtek idén

Ahogyan már érintettük, központi kérdéssé vált a felhasználói élmény, ennek köszönhetően sokkal nagyobb hangsúly helyeződik a minőségi tartalmakra. 

Felfedezhető egy ellentmondás is, hiszen részben nehezebb a technikai SEO területe, másrészt könnyebbség is tapasztalható ezen a téren. Megváltoztak a keresési szándékok, ugyanakkor a témaköri hitelesség is fókuszba került.

Az egyes marketingcsatornákat manapság nehéz külön kezelni, komplexebben érdemes hozzáállni ehhez, valamelyest egységként menedzselni. 

Ami pedig máig nagy port kavar, hogy sokan felismerték, hogy a mesterséges intelligencia segíthet a kreatív gondolkodásban, ötletelésben, bár azt nem állítjuk, hogy kiváltana egy embert.

Hogy függ össze a SEO a felhasználói élménnyel?

Egyetlen mondatot elegendő feltennünk ennek megértéséhez: valóban azt kínálom, ami a legmegfelelőbb a látogatóknak, és úgy is tálalom, hogy az felhasználóbarát legyen? Amennyiben a válasz “nem,” érdemes átgondolni a SEO stratégiát, egy kicsit átnézni a weboldal UX és UI designját, valamint az értékajánlatot.

Vajon az AI hogyan hat a SEO-ra? Kétségtelen, hogy átalakítja, formálja, viszont ne felejtsük el azt, hogy az emberek érzelmekre ható tartalmakra kíváncsiak, emberi megközelítéssel. Ehhez az AI bár remek ötleteket adhat, de jelenleg nem képes úgy megújulni például, mint mi emberek.

Inkább az AI által megtámogatott megoldásokra célszerű fókuszálni, nem pedig kizárólag a mesterséges intelligenciára támaszkodni. Az viszont biztos, hogy az automatizálható teendőket megkönnyíti. Ennek pozitív hozadéka, hogy több időnk maradhat a kreatív tervezésre, a startégiaalkotásra.

A technikai SEO változásai

Azt tapasztalni, hogy egyre szélesedik az olló a rosszul és a jól optimalizált weboldalak száma tekintetében. A nagyobb webshop motorok esetében erre fokozottan figyelnek, elég megnézni például a Shopify-t vagy a Woocommerce-t. Ellenben az egyedi fejlesztésű weboldalaknak nehezebb a dolguk technikai SEO terén.

A tanulság, hogy mindenképpen foglalkozni kell ezzel, pláne akkor, ha egyedi fejlesztésű az oldal, ha nagyobb méretű, és persze akkor is, ha szoros versenyben kell helytállni. Szintén dolgunk lesz vele, ha egy nem annyira specializálódott, akár kisebb motort használunk az oldalunk “hajtóerejeként”.

Abban biztosak lehetünk, hogy az elkövetkező időszakban a témaköri hitelesség, a long tail kulcsszavakra történő optimalizálás lesz fókuszban.

Szponzorált cikk (x)