Könnyű séta gyerekkel a Börzsönyben, amelynek a végén egy csoda várt bennünket! (Fotók)

• Szerző: Papás Mamás Magazin

A Börzsöny megannyi csodát tartogat a számunkra, egyik ilyen: Zebegény, amely egy kevésbé ismert kirándulási célpont a gyerekes családok körében.

Mielőtt kiválasztottuk volna az úti célunkat, három szempontot mérlegeltünk: nem szerettünk volna népszerű kirándulóhelyet felkeresni, mert el akartuk kerülni a tömeget; szerettük volna, ha a túraút kutyával és gyerekkel is könnyen teljesíthető lenne; illetve a családi barangolást további élményelemekkel, (dunai kavicsdobálással, korzózással) terveztük színesíteni. Így esett a választásunk a festői Zebegényre.

A kieső dunakanyari település kevésbé felkapott családi kirándulási célpont, annak ellenére is, hogy itt minden adott, amit egy élményvadász család kívánhat magának: bájos Duna-part, kristálytiszta levegő, madárcsicsergős erdei ösvények, vadregényes természeti környezet, ahol a fáradhatatlan gyerekek és kutyusok kedvükre kimozoghatják magukat.

Zebegényi séta páratlan dunakanyari panorámával

Erdei sétánkat az egykor szebb napokat látott Zebegényi sípályától indítottuk, és egy valóban rövidke, ám jelöletlen erdei ösvényen jutottunk el erre a csodaszép dombtetőre, ami a lenti képen is feltűnik. Ottjártunkor éppen a virágzó repce festette meseszerűvé a börzsönyi tájat. A lélegzetelállító látvány minden stresszűző technikát, flow-élményt maga mögé utasított. Sokáig meg sem tudtunk szólalni, meglepetésként ért bennünket a lenyűgöző táj.

A virágzó fennsíkon utunkat - a Duna irányát célba véve - folytattuk tovább. Nem tudtuk, hogy pontosan hová vezet az út, amelyen elindultunk, és azt sem, hogy vajon lesz-e részünk dunakanyari panorámában, amiben csak reménykedni mertünk. Egy-két lucernaföld és szántó határában elsétálva, egyszer csak felcsillant ellőttünk a hosszan kanyargó Duna-szőnyeg.

Íme, így nézett ki az első látkép, ami a bokrok mögül szemünk elé tárult.

Ahogy sétánkat folytattuk, ebből a páratlan élményből egyre több jutott.

Jól esett a szemnek a monitor és számítógép bámulás helyett a megfésült dunakanyari tájat és a szemközti, napsütötte pilisi magaslatokat szemlélni.

A kanyargó Duna látvány tovább csalogatott bennünket, és jó 10-20 perces séta után eljutottunk egy lélegzetelállító helyen fekvő présházig, ahol 180 fokos dunakanyari panorámában és a kezdődő naplementében gyönyörködhettünk tovább.

Háttérben a Pilis magaslatai és Szob templomtornya látható.

Aztán a Duna egyszer csak elszökött előlünk, és elsietett messze a távolba...

A nap már majdnem lement, amikor elindultunk visszafelé.

Összegzés: maga a túraút nem volt több, mint 5 kilométer, szintkülönbség elenyésző és könnyen teljesíthető, akár 3-4 éves kisgyerekkel is bátran bele lehet vágni.

Így indítottuk a zebegényi túrát - tippek

1. Az autót a Zebegényi Sípálya melletti Mészkő Kft. előtt parkoltuk le. (Ez a pont a vasútállomástól körülbelül 2,5 kilométerre található).

2. A patakon átívelő kishídon bejutottunk a parkolóval szemközti erdőbe.

3. Az erdőben kijelölt, hivatalos túraút ugyan nincs, de a jól kijárt erdei csapás, és egy helyi "turista jelzés" (fehér műanyag flakonok a fatörzseken - lásd lenti fotó) jelezte, hogy merre kell tartanunk. Másfelé nem is lehetett volna menni, eltéveszteni az utat nem lehet.

4. Kis fahidat elhagyva, a patak mellett körülbelül 50 méterig folytatódott az ösvény, onnan pedig meredeken felkaptattunk a panorámaplatóra, ahol máris egy mászókaként is felérő vadászlesre bukkantunk.

5. Innen légvonalban a Duna irányába kell elindulni, és a szántóföldek szélén, a TIGÁZ telep mellett elhaladva, a "főcsapást" kell követni.

Figyelem: naplementekor, tehát még sötétedés előtt térjünk vissza az autóhoz, hogy a nagyvadakat elkerüljük.