Az iskolák bezárása többet árt, mint használ? (Tanulmány)

Brit kutatók arra voltak kíváncsiak, hogy valóban segít-e, hogy a gyerekek otthon tanulnak, nem pedig az iskolában.

Az egész koronajárvány-helyzet még nagyon friss, ezért messzemenő következtetéseket még nem lehet levonni. A University College London professzorai 16 olyan brit tanulmányt vettek alapul, amelyek az iskolabezárásokkal és az otthontanulással foglalkoznak - írja a The Sun.

Az iskolabezárások nincsenek hatással a járvány megfékezésére

A tanulmányok összevetése során az derült ki, hogy az iskolák bezárása mindössze két százalékkal csökkenti a halálozások számát.

Russell Viner, a tanulmány vezetője úgy nyilatkozott: "A korábbi tanulmányok rávilágítanak arra, hogy az iskolabezárások akkor tudnak sikeresek lenni, ha olyan lassú terjedésű vírusról van szó, amely a gyerekeket érinti. A koronavírus azonban ennek éppen az ellenkezője."

Egyelőre még korai hosszú távú következtetéseket levonni, de az már biztosan látszik, hogy a jelenlegi iskolabezárások kevéssé befolyásolják a járvány terjedését, és hatékonyságuk nagyban attól függ, hogy a többi intézkedést (otthonmaradást, kijárási korlátozásokat) betartják-e a családok.

Az iskolabezárások megterhelik az állami és a családi kasszát

A kutatás rámutat arra, hogy a családokat és a központi költségvetést egyaránt megterheli a mostani helyzet anyagilag: az iskolák bezáratása rendkívül költséges, illetve az egyik szülőnek feltétlenül otthon kell maradnia a gyerekekkel, ami nagyban befolyásolja a családi kasszát is.

A bezártság megviseli a gyerekeket mentálisan

A gyerekek fejlődésére és mentális egészségére is rossz hatással lehet az iskolabezárás: a bezártság megviseli a gyerekeket, elszigetelve érzik magukat. Mindez az érzékenyebb gyerekek esetén további káros következményekkel járhat - állítják a tanulmány elemzői.

Vissza az iskolába?

Viner olyan alternatív ötletet javasol, hogy a diákokat tartsák inkább bent az osztálytermekben, a szünetekben is, illetve az osztályteremben is másfél méterre üljenek egymástól, legyenek lezárva az udvarok és játszóterek, ha erre lehetőség van, illetve az iskolában töltött rövidítése is megoldást jelenthet.

Robert Halfon, a brit oktatási bizottság elnöke a témával kapcsolatban megjegyezte: a tervek szerint akkor nyitják újra az iskolákat, amikor enyhülni látszik a vírusjárvány.

Fotó: Freepik